Firemné konštelácie

Pozri sa pod povrch tvojej firemnej situácie a nájdi nové cesty a riešenia.

Lektor: Daniel Marek

Firemné konštelácie už staviam len na otvorenom seminári

Firemné, pracovné a peňažné konštelácie

Najbližší termín:

štvrtok 15. mája 2025 o 15:30-19:30 v Apollo Hotel, Bratislava

Čo sú firemné konštelácie a čo môžeš získať

Daniel Marek

-konštelár-

Sú to konštelácie zamerané na akékoľvek aspekty v tvojom podnikaní - napr. na Tvoje dôležité rozhodnutia, ako dosiahnuť lepšie výsledky a vyriešiť dôležité situácie, a ako získať / posilniť Tvoju odolnosť a vnútorné zručnosti.

Kto si môže postaviť firemné konštelácie

Každý, kto je v pozícii vlastníka alebo spoluvlastníka firmy - v rámci svojich kompetencií.

MAJITELIA

Majitelia a majiteľky firiem, ktorí/é môžu a nemusia zároveň riadiť firmu

INVESTORI

Privátni investori v súkromných firmách, a  Venture Capital/Private Equity investori

PODNIKATELIA

Podnikatelia a podnikateľky (živnostníci), slobodné povolania

Firemné konštelácie si u mňa nemôžu zadať manažéri, zamestnanci, ktorí nemajú zároveň vlastnícky podiel - vhodná je pre nich pracovná konštelácia. Prečo? Kontext je síce podobný, ale zásadný rozdiel je v tom, že majitelia majú konečnú zodpovenosť za firmu, a v štruktúre nad nimi nie je nikto, kto by mohol blokovať ich rozhodnutia. Samozrejme, ak je majiteľov viac, alebo ak sa rozhodnutia týkajú prevádzky, za ktorú nesie zodpovednosť niekto iný, zadanie je potrebné zosúladiť s kompetenciami klienta v danej oblasti.

Ak máš otázky k Tvojej situácii, preberme to v nezáväznom, privátnom rozhovore alebo na osobnom stretnutí.

Aké role je možné postaviť

Role týkajúce sa Tvojho zámeru a situácie - role Ti navrhnem podľa zadania, kontextu a priebehu konštelácie, napríklad:

Vnútorné konštelácie ilustrácia rozostavenie role
  • V prvom rade Ty sám/sama - bez Teba a tvojho zámeru to nejde!
  • Tvoja firma alebo firmy, oddelenia, dcérske spoločnosti, tímy...
  • Vlastnícka štruktúra, jednotliví vlastníci, akcionárske dohody...
  • Zákazníci/klienti, segmenty klientov, dodávatelia, obchodní partneri...
  • Produkty, služby, značky, projekty, a ich alternatívy na rozhodnutie...
  • Peniaze, pohľadávky, investori, investície, banky, úvery, pôžičky...
  • Aktíva, hmotný alebo nehmotný majetok, sídlo, patenty, IP práva...
  • Pasíva, záväzky, dlhy, štátne inštitúcie / daňový úrad...
  • Organizačná štruktúra, firemná kultúra, transformačné projekty...
  • Zmluvy, obchodné spory, interné a externé konflitky...
  • Zdravá zodpovednosť a hranice, odmeňovací systém, procesy...
  • Skryté vnútorné prekážky, brzdy a bloky, x-faktor (neznáme vplyvy)...
  • Rastové a exit stratégie a zámery, biznis modely, inovácie...

... a akékoľvek iné role, ktoré sú v tvojej situácii vhodné.

VK ilustrácia cieľa v morfnom poli tmavé modré pozadie

Príklady cieľov a zadaní

Príklady nižšie sú len ilustračné - ak máš otázku k zadaniu, napíš mi - dohodneme kedy/ako Tvoju tému preberieme privátne a nezáväzne.

Vhodné zadania - urobiť rozhodnutie, získať iný pohľad, lepšie vnímať, získať odolnosť a nové zručnosti:
  • Dôležité rozhodnutia - ako ďalej s firmou, výber kľúčových ľudí do tímu, výber stratégie, vhodného investora, a iné
  • Príprava na dôležitú situáciu - ako ustáť náročnú situáciu alebo konflikt, ujasniť si svoje priority, ako získať vnútornú silu, a iné
  • Čo sa mi deje vo firme - čo sa deje pod povrchom, čo nevidím, čo mi firma zrkadlí, symptómy versus príčiny, ako získať nadhľad
  • Ako celostne rozvíjať firmu - získanie nových pohľadov a systemických zručností, rozvoj firmy cez svoj osobný rozvoj
Nevhodné zadania pre tento seminár - témy, kde výsledok do veľkej miery závisí od iných ľudí a firiem:
  • Rast firmy - ako získať nových zákazníkov, ako zvýšiť ceny, ako identifikovať a odstrániť vnútorné brzdy pri predaji, a iné
  • Riešenie konfliktov - medzi spoločníkmi, vo firme/tíme, so zákazníkmi, s obchodnými partnermi, štátnom, a iné 
  • Vytvorenie alebo zmena stratégie - startup, vstup na nový trh, vývoj a spustenie nového produktu,  kúpa inej firmy, a pod.
  • Transformácia a riešenie krízy - ako zmeniť firemnú kultúru alebo biznis model, ako vyriešiť krízovú situácie, a pod.

Ak máš otázky k Tvojej situácii, preberme to v nezáväznom, privátnom rozhovore.

Ako sa pripraviť, priebeh konštelácie

Na prípravu a premyslenie zadania Ti stačí pár minút pred seminárom. Zadanie na seminári a samotná konštelácia trvá bežne 45-75 minút.

1.

Pred seminárom - premysli si svoju situáciu: čo chceš pre seba dosiahnuť a aký výsledok očakávaš, čoho všetkého sa týka, akú úlohu v tom zohrávaš.

2.

Zadanie na seminári - keď Ťa vyberiem na postavenie konštelácie, počas cca 5-7 minút sa Ťa opýtam aký je tvoj zámer, čo chceš dosiahnuť, a na kontext v tvojej situácii alebo firme, a navrhnem Ti úvodné role na postavenie - Ty, a rôzne časti tvojho zámeru alebo tvojej firmy.

3.

Postavenie konštelácie - spomedzi účastníkov vyberieš zástupcov za seba a za jednotlivé role - tvoja ponuka role je len pozvanie, ktoré účastníci môžu aj nemusia prijať - keď si vyberieš všetkých zástupcov, rozostavíš ich do priestoru ako to budeš cítiť, a následne konšteláciu pozoruješ (ak budeš mať počas konštelácie otázky, preberieme ich) - na záver sa postavíš do svojej role, aby si si navnímal novú situáciu z Tvojho miesta.

Po konštelácii sa jej obsah v skupine nerozoberá. Ak by si mal/a následné otázky, som Ti k dispozícii.

Dôležité - ochrana dôverých informácií

Pri firemnej konštelácii na otvorenom seminári všetci účastníci poznajú Tvoje zadanie aj priebeh konštelácie - Tvoje citlivé obchodné informácie preto nie sú chránené.

Ak potrebuješ informácie o Tvojej situácii ochrániť, môžeš si nechať postaviť anonymnú firemnú konšteláciu individuálne (len my dvaja) alebo konšteláciu s komparzistami (cca 15 mužov a žien), ktorí o Tebe, zadaní a Tvojej firme nedostanú žiadne informácie - role sú anonymné. 

Ak chceš vedieť o privátnych anonymných konšteláciách viac,  pozri si moju stránku zameranú na anonymné firemné konštelácie, alebo mi napíš tvoje otázky a dohodneme si nezáväzné stretnutie.